Projekt je vystavěn do tří pilířů:
- Metodici prevence PPP Plzeň realizují pravidelné schůzky (1x měsíčně) peer aktivistů ze základních a středních škol na půdě PPP. Setkání mají za cíl s pomocí žákovských mediátorů (peer aktivistů) vytvořit síť pomoci těm, kteří mají problémy se zařazením do školního kolektivu, dětem, které se neumějí účinně bránit tlaku vrstevníků a které považujeme za nejohroženější skupinu z hlediska zneužívání návykových látek a narůstajících případů šikany. Dále je cílem, v rámci setkání, seznámení s riziky a s negativními dopady, které může mít jejich nepřiměřené chování. Žáci si zformují představu o zdravém životním stylu a účelném trávení volného času. Získají informace jak řešit problém narůstající šikany a na koho se v případě ohrožení riziky sociálně patologických jevů obrátit.
- Metodici prevence PPP Plzeň se účastní odborných seminářů rozšiřující jejich kompetence v oblasti realizace intervenčních a preventivních programů a při individuální práci s klienty a pedagogy.
- Posledním pilířem projektu je zajištění odborné týmové a individuální supervize pro tým metodiků PPP Plzeň jako aktivní prvek prevence syndromu vyhoření a přetížení (sdílení, provázení, konzultace). Důležitou součástí dobře fungujícího týmu je zajištění supervizních setkání. Tato setkání probíhají pravidelně (5krát ročně) a jejich náplní je provádět a pomáhat jedinci, týmu, vnímat a reflektovat vlastní práci a vztahy, nacházet nová řešení problematických situací. Supervize je zároveň zaměřena na prohloubení prožívání, lepší porozumění dané situaci, uvolnění tvořivého myšlení a rozvoj nových perspektiv profesního chování. Supervize je současně i modelem učení. Obsahem supervize je: kazuistika práce metodiků prevence při ošetřování bezpečného klimatu tříd ad.
Projekt realizuje Pedagogicko-psychologická poradna Plzeň za podpory Plzeňského kraje.